במאמר הזה ניגע על ההבדלים העיקריים בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק המאמר מתאים יותר לעסקים שבהם הלקוח משאיר פרטי התקשרות (ליד)
גוגל ופייסבוק שתי פלטופרמות ענק המתגוששות בזירה הדיגיטלית על לב המפרסמים הרבה בעלי עסקים מתלבטים איפה כדאי להם לפרסם בגוגל או בפייסבוק או במילים אחרות איזו פלטפורמה תצדיק את ההשקעה בפרסום ותניב להם רווחים.
לפני שמחליטים היכן לפרסם צריך להבין מה ההבדלים בין גוגל לפייסבוק
גוגל –
מנוע החיפוש הגדול בעולם מאפשר כמעט לכל אחד בכפוף למדיניות של גוגל להופיע בראש הדף הראשון ( בהנחה שהמודעה שלכם רלוונטית לחיפוש) וליצור תנועה של גולשים לאתר בהתאם למה שהם מחפשים.
במילים אחרות אם אני איש פרגולות מראש לציון ופרסמתי במנוע החיפוש פרגולות בראשון לציון אז כל מי שמחפש פרגולה והוא מראשון יראה את המודעה שלי.
בגוגל הלקוחות הפוטנצאליים מחפשים את השירות או המוצר שלכם באופן אקטיבי ויגיעו אליכם בהתאם לצורך קיים שלהם למוצר או לשירות. התשלום לגוגל נעשה לפי הקלקה דהיינו תשלמו רק עבור מי שהקליק על המודעה שלכם.
פייסבוק-
הרשת החברתית הגדולה בעולם ושאני כותב פייסבוק ההתייחסות היא גם לאינסטגראם גם פייסבוק מאפשרת כמעט לכל אחד לפרסם בה בכפוף למדיניות של פייסבוק.
מערכת הפרסום של פייסבוק מאוד מתוחכמת ומאפשרת לכם לפלח קהלים על פי מגוון רחב של פרמטרים אזורים ג"ג , גילאים תחומי עניין ומאפשרת לכם להעלות דאטה של לקוחות קיימים ולפרסם להם. מאותה דאטה ליצור קהלים דומים בפרסום.
בפייסבוק אתם מעוררים את הצורך של הלקוח הפוטנציאלי וחושפים אותו למוצר או לשירות שלכם. יכול מאוד להיות שהצורך כבר קיים ולפייסבוק יש את הבינה המלאכותית להבין זאת כך שאם בנקודת זמן מסויימת קיים צורך ואתם מופיעים ללקוח בפרסום בפיד עם מענה לאותו צורך הוא יתעניין במוצר/שירות.
התשלום לפייסבוק מבוסס על חשיפות ולא משנה מה מטרת הקמפיין שלכם בין אם זה תנועה לאתר או השארת פרטים בטופס לידים.
בגדול אפשר להבדיל את גוגל ופייסבוק ב-2 מילים: פוש ופול.
בגוגל הלקוח מחפש אתכם או יותר נכון את המוצר או השירות שלכם – פול
בפייסבוק אתם מעוררים אצל הלקוח פעולה לאחר שנחשף אליכם בפיד שלו. – פוש
נחזור לשאלה בתחילת המאמר איפה עדיף פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק? והתשובה היא תלוי...
ישנם עסקים שהפרסום בפייסבוק מתאים להם יותר, אחרים דווקא בגוגל וישנם עסקים שהפרסום גם בגוגל וגם בפייסבוק מתאים להם.
איך תדעו איזו פלטפורמה מתאימה לכם?
תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
1. המוצר/ השירות שאני מוכר הוא מוצר חירום? לדוגמא שירותי חירום של אינסטלציה, טכנאי תיקונים ( מזגנים,גז וכדומה) – גוגל מתאים לכם יותר
2. מה מטרת הפרסום שלי? תנועה לאתר, רכישת מוצר , העלאת מודעות לעסק שלי? במידה ואנחנו מעוניינים בכמה שיותר טרפיק וחשיפה פייסבוק מתאימה יותר
3. כמה מחפשים את המוצר או השירות שלי? – ככל שיש יותר חיפושים וביקוש כך גוגל מתאימה יותר ( למרות שבמידה ואכן יש ביקוש וצורך במוצר שלי פייסבוק בהחלט יכולה להיות פלטופרמה מצוינת)
4. מי קהל היעד שלי? – ככלל איפיון והבנה מי קהל היעד כחלק מההכנות לפרסום יאפשרו לכם להבין איפה הוא נמצא. אל תתעצלו ותאפיינו את קהל היעד שלכם, זהו אחד החלקים החשובים לפני שמתחילים לפרסם.
לסיכום לפני שמחליטים איפה מפרסמים חשוב לבנות אסטרטגיה דיגיטלית וכחלק מהאסטרטגיה להבין מי קהל היעד שלי ואיפה הוא נמצא.